Zdravá výživa

Chcete se naučit stravovat zdravě a nevíte jak na to?

Na internetu dnes najdete velké množství informací, ale je velmi těžké se v nich zorientovat a vyznat. Jednotlivé názory na zdravou výživu si dokonce velmi často navzájem odporují.

Poradím vám, jak vařit chutně a zároveň zdravě a jak sestavit zdravý jídelníček.

Nejsem prodejcem doplňků stravy ani „zázračných“ prostředků na hubnutí.

K tomu, abyste si udrželi váhu nebo jedli zdravě, stačí dodržovat několik důležitých pravidel při stravování bez toho, abyste přišli o radost z jídla.

Možná budete překvapeni, že zdravá výživa může být velmi chutná a uspokojí i gurmány.

Objednejte se do Poradny zdravé výživy : mobil: 603715072

  • Snídaně:

    Snídaně uvede do chodu celkový metabolizmus. Proto je důležité nasnídat se do hodiny po probuzení. Jinak nutíte organizmus ukládat si zásoby, protože příliš dlouho čeká na doplnění energie.

  • Svačina:

    Mezi hlavními jídly - asi 2-3 hodiny po posledním jídle - si dávejte malou svačinu. Pošťouchnete tím svůj metabolizmus a zabráníte nepravidelnému a neplánovanému mlsání.

  • Oběd:

    Pokud se snažíte zhubnout, dopřejte si buď vydatnou (netučnou) polévku, třeba s kousky masa nebo s luštěninou a k ní kousek celozrnného žitného chleba nebo pouze hlavní jídlo se zeleninovým salátem. Při výběru bílkoviny k obědu dejte přednost bílému masu (krůta, kuře, králík), rybám a luštěninám. Vyhýbejte se přílohám s vysokým glykemickým indexem nebo si dejte jejich poloviční porci. Lepší volbou je celozrnná nebo divoká rýže, celozrnné těstoviny a brambor vařený ve slupce. K obědu si pravidelně dávejte čerstvou zeleninu ve formě salátu nebo lehce tepelně upravenou zeleninu.

  • Svačina:

    Ještě před odchodem z práce se nasvačte. Jinak se energetický deficit přenáší do večerních hodin, kdy toho sníte víc, než stihnete před spaním využít.

  • Večeře:

    Večeře by měla být ze třech největších denních jídel (snídaně, oběd, večeře) nejmenší. Minimalizujte příjem sacharidů a opět vybírejte spíš ty s nízkým glykemickým indexem.