Oběd

Těstovinový salát s tuňákem

energetický obsah v jedné porci: 1625 Kj

  • těstoviny – trojbarevné nebo celozrnné spirály 40g (syrových)
  • tuňák v konzervě s chilli (na těstoviny) 60g
  • rajčata cherry 50g
  • jarní cibulka s natí 50g
  • mozzarella 25g
  • sýr eidam 30% 10g
  • olivový olej malá lžička
  • čerstvé klíčky ředkvičky nebo vojtěšky nebo pažitka
  • obloha z červené papriky

Zamíchat dohromady všechny suroviny a nakonec přidat horké těstoviny. Na talíři ozdobit klíčky nebo pažitkou.

Červená rýže s kuřecím masem a pórkem

energetický obsah v jedné porci: 2000 Kj

Na 3 porce:

  • 150 g červené nebo divoké rýže
  • 3 kuřecí prsa
  • 1 pórek
  • 2 hrsti buráků
  • konzerva ananasu (ne celá)
  • kari koření

Rýži uvaříme podle návodu. Pórek umyjeme a nakrájíme na 2 cm dlouhé válečky. Prsa nakrájíme na tenké plátky o rozměrech 4x4 cm, poprášíme solčankou, pepřem a čerstvě mletým chilli. Osmahneme na lžíci oleje a potom k masu na pánev přidáme pórek, mandle, kousky ananasu a lžičku koření kari. Prohřejeme a promícháme tak, aby směs mela sytě žlutou barvu. Na talíř servírujeme dospod porci rýže a na ni položíme žlutou směs.

Jáhlovo – krůtí salát

energetický obsah v jedné porci: 1677 Kj

  • krůtí prsa (100g)
  • olej (lžička)
  • brokolice (50g)
  • cibule (30g)
  • paprika červená (50g)
  • lilek 50g
  • česnek
  • jáhly 50g
  • bílý jogurt Danone Activia 2 lžíce
  • chilli, sůl, pepř

Jáhly vaříme ve dvojnásobném množství vývaru (stačí použít vývar v kostce, např. Würzel) asi 10 minut a necháme dojít v teple. Na pánvi osmahnout cibuli nakrájenou na měsíčky a česnek nakrájený na plátky, na kousky nakrájená prsa a nakonec na proužky nakrájenou papriku. Přidat růžičky spařené brokolice, cherry rajčátka, plátky lilku (předtím opečené nebo ogrilované). Všechno zamíchat dohromady, okořenit pepřem a chilli a ještě přidat rozmačkaný česnek a teplé jáhly. Podávat teplé i studené a na talíři zdobit lžící bílého jogurtu.

Filé dušené se zeleninou a celozrnnou rýží

energetický obsah v jedné porci: 1550 Kj

  • pangasius-sumeček žraločí 200g
  • 1 malá cibule
  • mrazená zeleninová směs (např. Wok Clasik) 200g
  • rýže celozrnná (Uncle Bens) 50g (nebo kuskus, jáhly, pohanka)
  • okurka 150g
  • kari a chilli nebo sojovou omáčku

Na lžíci oleje dáme na kostičky nakrájenou cibulku a potom rozmražené filé. Filé posypeme solčankou nebo vegetou. Chvilku ho orestujeme a potom dusíme pod pokličkou asi 10min (podle potřeby podlijeme vodou). Přidat mrazenou zeleninu a koření kari nebo jen sojovou omáčku a ještě dusit 10miut. Jako přílohu použít celozrnnou rýži (30g syrové, kuskus, nebo jáhly nebo pohanku). Ozdobit kolečky okurky.